Til arrangement

Samtale, debatt og foredrag
Vaksne
Ungdom

Mange opplevelser med én billett!

Femhundrelapp på gress og blomster

Arrangementet krev billett

laur 11. november 2023

Stad

Tysvær bibliotek - Tysværtunet kulturhus

bLEST Litteraturfest
Kjøp billett

Sett av lørdag 11. november og opplev blant annet dette:

• Lansering av Vingespenn 2023 med Tysvær historielag.
  • Tidligere NRK-journalist i Finnmark, Bård Wormdal, har skrevet boka Spionkrigen, og snakker om det hemmelige spionsamarbeidet mellom Norge i USA.
  • Min stemme - Mu jietna. Aktivist, artist, skuespiller og forfatter av boka Derfor må du vite at jeg er same, Ella Marie Hætta Isaksen, i samtale med Synnøve B. Bjelland fra Tysvær mållag. De snakker om språk, kultur og makt, om indivitet i møte med storsamfunnet, om likeverd og respekt, og om å finne og utvikle sin egen uttrykksform.
  • AI – venn eller fiende. Samtale om kunstig intelligens, hva det kan brukes til og hvordan vil det forandre verden. Ishita Barua er lege og foredragsholder, og har forsket på kunstig intelligens. Høsten 2023 kommer hun med boka Kunstig intelligens redder liv. Sofie Høgestøl er førsteamanuensis og forsker innen rettsvitenskap. Hun er også foredragsholder og står bak podcasten Det store bildet.
  • Forfatter, tegneserieskaper og illustratør Steffen Kverneland fra Haugesund er aktuell med ny bok til høsten. Hør ham i samtale med kulturjounalist Erik Valebrokk
  • Bli med Ståle Wig til Cuba og opplev denne spennende øya og dens historie fra baksetet på en taxi. Havanna taxi. Liv og løgner på det nye Cuba er foredraget for alle som liker å reise og nysgjerrig på hvordan det er å leve der.
  • Arne Torget leder dagen og gir hver forfatter en eminent og personlig introduksjon på rim.

NB! Passet inkluderer ikke familieshowet To menn og en tavle med Svein og Egil Nyhus.

Relatert litteratur